dinsdag 7 april 2015

Weer een week met veel moestuinplezier

Maandag 6 april.
Gelukkig heeft dit weekeinde drie dagen. Dan kan er buiten mijn gewone werk ook van alles "in de tuin" gedaan worden. Dat klinkt wel leuk "In de tuin". Ik hoor dat zoveel mensen zeggen: "Ik heb in de tuin gewerkt" en gisteren gebruikte ik dat ook. Geeft een zeer overvloedig gevoel. Ik heb een tuin!

Maar even terug naar afgelopen maandag:

Omdat het erwtje het maar niet bleef doen heb ik een nieuwe op het natte doekje gelegd en zie na twee dagen....... Hoe wonderlijk is de natuur.

Deze is ook in de bak gegaan en nu maar afwachten.

Toen ik dinsdag van het koor terugkwam, waar ik nog van verschillende koorleden rolletjes had gekregen heb ik eerst maar eens de toestroom vanuit de flat stopgezet en iedereen bedankt voor wat ik mocht ontvangen.


Inmiddels heb ik weer wat kruiden in groeizakjes gedaan. Bieslook is zo iel en dun, ik merk dat je ze op de foto niet eens kunt zien.
 

  

Plus op mijn vensterbank paprika's en courgettes verpot. 



Zie je bij de tomaatjes het verschil met de foto van de vorige week?
Ze groeien als kool. 

Vorige week:
En nu het overdag wat warmer wordt beginnen ook eindelijk mijn slaplantjes buiten in de bakken te groeien.

  

Omdat er kans op nachtvorst is gaan de plantjes iedere avond de schuur in. Dat is een fantastische gymnastiek want dat is een behoorlijk aantal keren op en neer en bukken. Och daar blijf ik slank bij zullen we maar zeggen.
 

Gisteren, met dat mooie weer, kriebelde het behoorlijk. Buiten dat ik weer wat spinazie in de bakken heb gezet heb ik ook een aantal kruiden in mijn hangbakken verpot. Ik ben benieuwd of die aan zullen slaan. 










En dan was dit vanochtend over. Maar vandaag nog een hele vrije dag. En doordat er 1 tray klaar is weer ruimte op mijn vensterbank dus........


......de rest schrijf ik vanavond want ik wil op zoek gaan naar bakken om een wormenbak te maken. Ook toevallig. Ik ben op zoek op internet over wormenbakken, plaats mijn schoonzus haar blog waarin ze schrijft een wormenbak ingericht te hebben. :-) En dan van glas zodat je het kunt volgen van de buitenkant. Voor wie het leuk vind: http://dorthysmoestuin.blogspot.com/

En dan wordt het donker en moet ik verplicht stoppen.
De bakken heb ik nog niet gevonden dus dat krijgt nog een vervolg. Toch heb ik niet stilgezeten vandaag:
De schuur is een metamorfose aan het ondergaan. Een heleboel gaat weg, een heleboel naar de garage beneden. Ook een gedeelte naar de Koningsmarkt. Er staat van alles in de kamer wat allemaal naar beneden mag.


Opruimen heeft zijn voordelen want ik heb een hele grote bak gevonden die ideaal is voor een heleboel preiplanten. Maar omdat hij zo diep is heb ik wat stenen bij de maas gehaald en die er onderin gelegd.
En ja hoor......Vanmiddag ontdekte ik dat het eerste peulplantje boven de aarde uitkwam.
Mijn eerste broccoliplantje dat een derde blaadje had, dat wil zeggen, het eerste echte blad in een pot gezet. De rest van de plantjes heb ik eens bekeken en enkele weggedaan. Langzamerhand wordt ik toch wat kritischer.
Zoals ik al schreef was er ruimte op de vensterbank gekomen. :-)
Paprika en courgette. Vraag me niet hoe ik dat dadelijk ga doen want ik weet het echt nog niet.
Nu, vanavond de stand: Nog 15 potjes te gaan. Zie je hier vooraan 4x de bosaardbei? Wat zijn dat een ielige plantjes. Ben benieuwd wat dat gaat worden.
Verder nog 8 potjes verschillende kruiden. Hiermee wacht ik totdat ik weet of de andere buiten gaan aanslaan daar deze met verpotten helemaal uit elkaar vielen. Als het niet lukt ga ik ze met potje en al in de bakken zetten. En als laatste nog 2x paprika en 1x courgette.

Zalig zo'n dag fysiek bezig zijn.
Tot de volgende keer.
Therezi


Geen opmerkingen:

Een reactie posten