dinsdag 12 mei 2015

Groeispurt en bezoek.

t/m zondag 10 mei

De klimcourgette blijft aan het spurten:
Maandag:
 Dinsdag:
 Vrijdag:
Zondag, al 4 bladeren!


En dan de aubergine.
Heel hard toe aan verpotten!
 Dat is beter!!!!!        

De tomaatjes: Waren die vorige week een paar centimeter boven de stokjes.....
Nu 20 centimeter:



Zelfs al bloemetjes er in.















Ook de bosaardbeitjes doen het steeds beter en dinsdagochtend besluit ik ze dan ook buiten te zetten .













Daar had ik beter ietsjes langer mee kunnen wachten. Toen ik dinsdag thuis kwam, van het optreden voor 5 mei, lag de plastic bak bij mijn tuindeur, waren er twee potjes spoorloos verdwenen en lag er een aan de andere kant van het balkon. De aarde met de 3 plantjes lagen over de grond verspreid.
Al waren ze lichtelijk gekneusd, ik heb ze toch maar weer terug in nieuwe bakjes gepoot.

Wat ook erg te lijden had van de wind waren de broccoliplanten. Ze hingen werkelijk schots en scheef in de verschillende potten.
Ik heb ze allemaal maar een steuntje gegeven.
De peultjes/sugarsnaps hebben ook wel last van de wind maar ik bind ze hier en daar voor korte perioden vast zodat ze kans krijgen aan het net vast te gaan zitten. Doe ik dat niet wordt het een kluwen van grijpgrage armpjes.

Het groeien gaat overal door.
Vorige week heb ik een paar wortelzaadjes in het midden van de pot met worteltjes gestopt. Je kunt de eerste sprietjes zien. Hoewel de worteltjes zelf erg traag gaan. Tja, ze staan dan ook niet in MMmix.


Was maandag dit mijn oogst........ voor bij een knäckebrödje met kaas.
Dinsdag had ik echt een hele bak met sla. Zo lekker.... vergeten om een foto van te maken :-)
En omdat ik nu sla genoeg heb laat ik de spinazie met rust. Deze doet het dan ook buitengewoon goed:


Nog even en dan kan ik radijsjes gaan toevoegen aan mijn "eigen groeten" menu. Tenminste daar gaat het op lijken. Het worden al bolletjes.

Omdat ik een groeizakje van de rucolaplantjes, die het overigens heel goed doen, leeg had.....


heb ik daar de tijm in gezet die nog in het AH bakje zat.

Alleen heb ik nu MM mix gebruikt i.p.v. het spul wat bij de zakjes zat. Ik ben benieuwd of deze een inhaalslag gaan maken t.o.v. de andere tijm die al een hele tijd in het groeizakje zit maar dan in de geperste aarde die erbij zat.
Overigens heb ik met verpotten van deze mini plantjes tijm wel weer een immens respect gekregen voor moeder natuur. Zo klein als ze zijn, en worteltjes die je nauwelijks kunt zien, maar sterk......

Ik heb bezoek op mijn balkon!

Omdat Dorothé naar Londen moest en haar slaplantjes schreeuwden om verpot te worden heb ik gezegd dat ze wel even mochten komen logeren. Ik heb ze in grote potten gezet en hoop dat ze sterker gaan worden want nu zijn ze nog erg slapjes. Eens kijken of MMmix ook voor deze plantjes wonderen doet.



Vandaag, zondag, nog de paprika verpot want die begon er erg zielig bij te hangen:
Nu heeft hij weer de ruimte.

En als laatste:
Hé, een verstekeling tussen de dille. Wat zou het zijn? Zou het niet weten!
Ben benieuwd. Komende week maar in een ander potje zetten, voordat hij te veel wortels krijgt.

Tot volgende week weer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten