woensdag 6 mei 2015

Verschil groei buiten en binnen.


t/m zondag 3 mei:

Vorige week maandag heb ik op de koningsmarkt gestaan. Het was koud en veel te weinig publiek maar toch ± 50 euro opgehaald.
Nou, dat zijn weer 5 zakken Makkelijke Moestuin Mix, zei Dorthy. En terecht want van Harriette, of eigenlijk haar buurvrouw kreeg ik deze SEED zak. Lief hè?

 
Een zak van maar liefst 50 liter.
Daar past dus meer dan 1 zak MMmix in.
Is het probleem van mijn prei ook opgelost. Want hierin passen een heleboel prei planten.
Het zaad wat hier bij zit zal dus even moeten wachten totdat de prei uit de grond is.

Ik kan merken dat ik behalve water geven, niet zo veel meer te doen heb. De sugarsnaps en peultjes een beetje begeleiden met hun klim naar boven. Maar zoals je ziet gaat dat ook al goed.


De rucola buiten doet het prima. Maar binnen in zo'n groeizakje......
Dat wordt helemaal niets zo.
Dus in een poging ze te redden heb ik ze nu in de MM mix gezet. Wat mij verwonderde met het verpotten was dat de ongelooflijk iele worteltjes behoorlijk sterk zijn met uit elkaar halen.
We gaan zien of het nog wat wordt.
En dan kom ik naar binnen gelopen.......
Vanmorgen (donderdag) nog niets te zien en nu........ Prachtig vind ik dat. In 6 dagen tijd.
En op zaterdag avond:
Worteltjes??          


Gauw verpotten dus:
Zet ik hem 's avonds laat nog tot aan de blaadjes in de pootaarde.....
 Is hij op zondagmiddag alweer zichtbaar gegroeid.
Ja, op de vensterbank in het zonnetje groeit het als kool.

De tomatenplant is al boven de stokjes uit gegroeid en zoals je ziet komen er de eerste bloemetjes in:


En ook de aubergine en paprika schieten flink omhoog. Nog even en dan zal ik die ook moeten verpotten.


's Nachts blijft het koud buiten en daardoortgroeit alles wat langzamer. Volgens de nieuwsbrief van Jelle loopt de natuur 2 weken achter.
Toch zijn mijn kruiden langzaam maar zeker sterker aan het worden en pluk ik al een enkel blaadje rucola sla en wat krulpeterselie.





Langzaamaan begint het er steeds groener uit te zien op het balkon. Hoewel de slaplantjes geen gelegenheid krijgen om erg groot te worden want daar eet ik nu dagelijks van.



En de wormen?

Die zijn inmiddels goed gewend. Ze mogen nog wat actiever gaan eten zodat ik geen GFT meer hoef weg te gooien.




Tot volgende week.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten