dinsdag 30 juni 2015

Einde van de sla. En ook een nieuw begin.

De slaplanten zijn echt aan hun einde.
De laatste blaadjes geoogst. Dik twee maanden heb ik sla gegeten en uitgedeeld.
De blaadjes die er nu nog aan zitten zijn niet lekker meer.

Deze 3 heb ik nog staan om te kijken wat voor bloemetjes er in komen.
Over bloemetjes gesproken.
1 Broccoli heb ik ook laten staan. Het eerste gele bloemetje is zichtbaar

Bloemetjes van de veldsla: piep mini klein:

Natuurlijk zijn er ook andere bloemen, aan het begin van de oogst.
De bloemetjes van de aubergine. Als er zo veel aubergines aan komen als er bloemetjes zijn......

Ik probeer iedere keer een foto te maken van de bloemen van de courgette maar die is me te vlug af en zijn ze al weer dicht. Tot nu toe nog steeds alleen maar mannetjesbloemen.


Afgelopen woensdag de eerste tomaten geplukt. Meegegeven aan Angelique om Floris te laten keuren. Die is verzot op tomaten.
Ze zijn goedgekeurd!!
Inmiddels al 15 geoogst en meer weggegeven dan zelf gegeten want zo lekker vind ik tomaten niet.


Voorlopig kan ik nog even vooruit want het "stekje" zit ook nog vol met tomaten en het stekje van het stekje is nog groeiende. Ook die doet het goed.


Vorige week had ik het over wortels uit de aarde halen?

Een kluwen wortels van een broccoli plant:
Behoorlijk werkje. Maar ik hoef dan ook niet te spitten. Dit doe ik zelfs op een tafeltje. Hierbij komt de juten zak, die ik gekregen heb heel goed van pas.


Alles op het balkon vind ik leuk om te doen. Weer nieuwe zaadjes er in en........ als je de rucola bekijkt, die groeit al weer aardig.
Daar rucola van een andere familie is dan de kropsla of veldsla mag deze wel op de plaats waar eerder krop/veldsla heeft gestaan.

Maar het leukste vind ik toch hoe de paprika's groeien.

Links boven zie je een verwelkt bloemetje en dan komt er toch zo iets tevoorschijn. Wat is de natuur toch mooi en bijzonder.

Tot volgende week.

1 opmerking:

  1. Ik was trots op de bloem van 'mijn' aubergine... maar als ik zie hoeveel bloemen jij al in die plant hebt...
    Heel dapper heb ik net wel de aubergine wat bijgewerkt. Het was wel een hele grote bos plant aan het worden... Weer wat geleerd. Dank hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen