maandag 15 juni 2015

Volop oogsten

Zon, zon en dan een flinke bui en nog meer zon zorgt er voor dat alles flink door groeit:

De aardbeien worden eindelijk wat groter
 En ook de worteltjes beginnen eindelijk wat te groeien

 De klimcourgette doet het uitstekend in de grote bak. De eerste bloemknop is zichtbaar.
 En de peultjes en sugar snaps.......  De eerste is snel opgevolgd door veel meer.
 Ook de tomaten groeien flink door. De plant echter is er echt niet goed aan toe dus of alles het overleeft.....

 Wat ik al verwachtte bij de broccoli. Groter dan dit wordt het niet. Maar het leuke is.......

Als je er de grote knop uit snijdt....... volgen er meer. En de stelen zijn net zo zacht als de knop dus zeer eetbaar.
Over knoppen gesproken:
Buiten de courgette is dit moois uit de knop van de aubergine gekomen:
Prachtig toch? Ook bij de kleine tomatenplant komen er steeds meer bloemetjes:
En bij de paprika....... hoe schattig........ mini paprikaatjes:
De aubergine- en paprikaplant moeten hoognodig in de grote bak. Ze groeien niet echt meer. Maar zeg nu zelf, als je sla nog zo weelderig groeit ga je ze toch niet weg doen?
Ik blijf er van plukken, ongelooflijk. En flink uitdelen ook.

Oogsten is het leukste van alles.
Woensdag wat dit mijn avondmaal.
Alles uit de tuin!

En zondag was dit mijn score van de peultjes/sugar snaps:

Langzaam komen er meer. En als de plant nog hard groeit kan de buurvrouw meegenieten. Die dat overigens helemaal niet erg vind.

En dan een leuke verrassing:
Zaterdag hadden we (schoon)zussen dag en Dorthy nam dit voor me mee. Bolcourgette.
O, ik ben dol op courgette dus als deze goed lukt komen er volgend jaar beslist meer.


Er is maar 1 heel groot nadeel aan een eigen moestuin. De groenten uit de supermarkt smaken naar water. Er zit echt geen smaak aan. Dus tja.... dat wordt biologisch eten voortaan.

Tot volgende week











Geen opmerkingen:

Een reactie posten