dinsdag 2 juni 2015

Smoothies????

En toen was er, voordat ik er erg in had zomaar een week voorbij .

Heel veel wind en niet al te lekker weer zorgden voor weinig actie in de tuin en veel luizen.
Zeker de aubergine en paprika waren er gevoelig voor. En omdat deze niet zomaar besproeid kunnen worden heb ik die met een doekje afgewreven. Het heeft wel geholpen.

Op vrijdag een hele maaltijd sla geoogst om mee te nemen naar Brugge.
Dit is ongeveer de helft. Verse peterselie en bieslook voor door het sausje. We hebben er met z'n drietjes van gesmuld en ook onze gastvrouw nog wat kunnen geven. Die was daar blij mee.
En dan kom je van het weekeinde terug en kun je in feite opnieuw beginnen met oogsten:
Ze blijven gewoon doorgaan met groeien. Maar wat wil je. Zon en water.....
Ook de broccoli vond dit fijn.
Ze zijn enorm gegroeid.
En de kruiden:































Hoewel de rucola nu op zijn einde is want daar komen bloemetjes in.
Maar het volgende potje met rucola staat al klaar.

Nog even en dan wordt het smullen van peultjes en sugarsnaps.
Ze zijn weer flink gegroeid en de eerste bloemetjes zitten er in.


En binnen gaat het ook gewoon door. De tomaten worden langzaam maar zeker groter. Als we nu echt zomer krijgen dan zet ik ze met pot en al buiten. Want ik durf ze echt niet meer te verpotten.
En wat dacht je van mijn "stekje":
Je kunt het op de foto niet zo goed zien maar er zijn overal de aanzet tot de bloemetjes te zien.

En de smoothies........?
Tja, helaas wordt dat toch nog even wachten. De week is ook voorbij gevlogen.
Tot volgende week.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten